PCPlayStationXbox

Wasteland 3 – Să trăiești în apocalipsa nu a fost niciodată atât de distractiv

De multe ori auzim retorica de PR despre alegere. „Jocul nostru face ca alegerile să conteze”, spune partea din spate. „Tot ce faci are ramificări”, spune dezvoltatorul într-un interviu. Din păcate, la fel ca în majoritatea liniilor de PR, această promisiune este rareori realitatea care ni se prezintă. Cu siguranță, câteva lucruri din joc sunt ghidate de decizii pe care le ia jucătorul, dar, în general, libertatea de alegere este ceva care a fost slab reprezentat în jocuri. Așadar, când spun Wasteland 3 „face ca alegerile să conteze” și „tot ce am făcut a avut ramificații”, nu folosesc termenii de PR. Stau în fața ta, mâna pe inima mea, spunându-ți că acesta este poate cel mai bun exemplu de „libertate de alegere” pe care l-am văzut vreodată într-un joc.

Pentru cei care nu știu, Wasteland 3 a avut parte de o călătorie de dezvoltare interesantă. Urmărind pe urmele Wasteland 2, a fost inițial lansată, iar Bryan Fargo împreună cu restul echipei din studiourile inXile au început să creeze cel mai bun joc pe care l-au putut cu banii pe care îi aveau. Însă apoi, destul de aproape de lansarea inițială planificată, Microsoft a intrat în valiză cu valizele mari pline de facturi ne-secvențiale de 100 de dolari și a adus inXile în familia Microsoft. Acum, înroșite cu stive de grăsime, alegerea a fost făcută pentru a opri lansarea Wasteland 3 și a face cel mai bun joc pe care l-au putut acum să aibă moneda pentru a face acest lucru. Avansați destul de mult timp și suntem în ajunul lansării jocului. Permiteți-mi să vă spun că banii au fost cheltuiți foarte bine, deoarece Wasteland 3 este un moment curat în RPG. Promisiunea libertății de alegere a fost îndeplinită într-un mod uimitor.

La prima vedere, Wasteland 3 seamănă mult cu multe titluri CRPG. Jucate dintr-un punct de vedere izometric, jucătorii preiau controlul a două personaje personalizate și al unei echipe de alte patru și traversează un Colorado post-apocalipsă. Scopul lor este să sprijine Desert Rangers din Arizona, făcând o înțelegere cu un dictator care a promis provizii și asistență. Acest dictator, Patriarhul, are o problemă cu cei trei copii ai săi, cu toții care vor să-l doboare și să fie următorul responsabil. Captura aici este că, practic, nu există tipi buni pe lumea asta. Aceasta este o lume plină de personaje cenușii din punct de vedere moral, toți jucătorii principali sunt practic, oameni răi într-un fel sau altul, dar de multe ori acele trăsături și fapte rele vin din dorința de a face lumea post-apocalipsă un loc mai bun. Ajutorul unei facțiuni îl va supăra aproape întotdeauna, scoaterea unei bande de tâlhari va permite unei alte bande să se ridice la putere, chiar și ceva la fel de simplu precum ajutarea unui fermier poate avea repercusiuni care nu pot fi văzute până mult mai târziu în joc.

Citeste si  UFC 4 va fi exclusiv pentru PS4 și Xbox One

Ceea ce m-a uimit cu adevărat a fost faptul că toate alegerile au un impact, nu doar bătăi majore de poveste. Nu există nici o bară bună sau rea, nu există un ghid moral. Alegerile sunt făcute în clipa momentului și nu pot fi anulate. Alegerea ta simplă de a aresta un baddie pentru a-l ucide este potențialul efect fluture care schimbă rezultatul întregului joc. Este prima dată când am jucat vreodată un joc în care nu știam dacă făceam apelurile potrivite. Nu aveam idee deloc dacă aș fi pe o cale care să ducă spre o lume mai bună, trebuia doar să iau decizia mea și să am credința că se va rezolva, rostogolindu-mă cu orice pumni mi-au fost aruncați în drum. Eram într-o stare constantă de incertitudine, cele mai mici lucruri pot avea cel mai mare efect și nu pot face altceva decât să aplaud cât de bine este alcătuită întreaga narațiune. Privind în urmă, pot vedea cu ușurință jocul poveștii de 30 de ore a acestui joc de 5 sau 6 ori, obținând o experiență complet diferită de fiecare dată.

Toată această alegere s-ar destrăma dacă scrisul nu ar fi deprins, dar, din fericire, acest lucru este excelent. inXile este format dintr-o mulțime de foști angajați ai Insulei Negre, aceeași echipă care ne-a adus Fallout 2 și care poate fi văzută clar aici. Umorul negru, conversațiile captivante și unele dintre cele mai bune satiri văzute în jocuri sunt pline pe tot parcursul jocului. Există încuviințări ale culturii pop, poker în politică, comentarii despre capitalism, toate înfășurate într-un scenariu care ține lucrurile în serios, dar nu uită să privească din când în când în public. O mențiune specială trebuie să merg la numele minunate ale personajelor, de la directorul de pe piață Flab the Inhaler până la sfertul meu de comandant Joey Bagodoughnuts, este clar că scriitorii se distrau foarte mult, iar asta îi aduce pe jucători.

Citeste si  Call of Duty Black Ops: Cold War oficial dezvăluit

Lucrurile înțelepte din joc sunt ceva mai familiare, dar acest lucru nu este în niciun caz un lucru rău. Combaterea se face printr-un sistem bazat pe ture, care va face ca veteranii Xcom să se simtă ca acasă (deși nu este chiar atât de dificil ca acesta). Toate chestiile astea bune de RPG sunt acolo. Arbori de îndemânare, statistici avantajoase, arme și armuri pot fi îmbunătățite și ajustate așa cum vă așteptați. Deoarece este un RPG bazat pe o echipă, este esențial să obțineți o gamă largă de abilități în petrecerea dvs. Niciun personaj nu va fi stăpân pe toate, așa că completarea echipei tale cu cât mai multe abilități este esențială. Jocul face o mulțime de lucruri mici care ajută la ușurarea micromaniei în acest domeniu, folosind automat personajul care este cel mai potrivit pentru orice sarcină dată, salvându-ți nevoia de a selecta individual membrul de partid corespunzător. Există, de asemenea, un element plăcut de construire a bazelor și în joc, cu căutări laterale folosite pentru îmbunătățirea bazei de acasă și pentru a asigura serviciile pe care le oferă.

Grafic jocul nu va uimi pe nimeni. Există un stil de artă minunat, dar să spunem că nu va împinge nicio placă video. Proiectarea sunetului face parte și din categoria „bine-dar-nu-mare”. Actorul vocal este un punct culminant, însă unele dintre efectele sonore și muzica de fundal se simt puțin în afara locului. În cele din urmă, în ceea ce privește tehnologia lucrurilor, am observat câteva încetiniri și scufundări în timp ce a avut loc o luptă deosebit de spectaculoasă. Nu a fost nimic să mă preocupe prea mult și pot vedea cum se rezolvă într-un plasture timpuriu destul de ușor.

Citeste si  Actualizarea Hyper Scape Adăugă arme noi, Hacks și multe altele; Note complete de patch detaliate

Wasteland 3 nu m-a impresionat fără final. Unele probleme foarte minore cu cadrele sunt despre singura critică reală pe care o pot oferi la joc. A experimenta o lume care este atât de gri moral este un lucru pe care nu l-am mai făcut niciodată în jocuri și am adorat-o absolut. Pentru cei care au fost dezamăgiți de Fallout de când Bethesda a luat domniile, pot să vă garantez că acest lucru vă va aduce un zâmbet pe față. Dacă Wasteland 2 a fost o dovadă că un anumit tip de joc mai avea un loc în lumea modernă, Wasteland 3 este perfecțiunea acelui gen și vă sugerez cu tărie să vă scufundați în toate, chiar dacă CRPG-urile nu sunt lucrurile voastre.

Mai Multe

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button