HardwareXbox

Seria Xbox X oferă tehnologie de urmărire a razei și de învățare, cu îmbunătățire a performanței 3-10X

Arhitectura Xbox Series X va fi discutată mai târziu astăzi în cadrul conferinței virtuale Hot Chips, în care Jeff Andrews (Architect Architect) și Mark Grossman (Lead GPU Architect la Xbox) vor merge într-o scufundare foarte tehnică a noului gen. Hardware Xbox.

Între timp, totuși, Microsoft a partajat diapozitivele de prezentare înainte. Există câteva versiuni interesante, cum ar fi specificațiile pentru accelerarea hardware DirectX Ray Tracing disponibile în seria Xbox X.

Conform diapozitivei, consola poate atinge un vârf de 380 Giga ray-box pe secundă și 95 Giga ray-triunghi pe secundă. Cu toate acestea, diapozitivul menționează clar că acestea sunt unități personalizate și, ca atare, nu le putem compara cu nimic, cum ar fi razele Turing de 10 Giga ale NVIDIA pe secundă.

Cu toate acestea, Microsoft se mândrește cu un „cost de suprafață minor” pe matriță pentru hardware-ul de urmărire a razei, care la rândul său oferă o accelerație de 3-10x atunci când folosește urmărirea razelor.

Într-o diapozitivă separată intitulată „Alte trucuri”, Microsoft a confirmat că hardware-ul de accelerare a inferenței în învățare automată este disponibil pe Xbox Series X pentru „scalare la rezoluție”. Știam deja că inginerii au adăugat „suport hardware special” pentru operațiuni întregi pe 8 biți și 4 biți, care sunt adesea suficiente pentru algoritmi de inferență, iar Xbox Series X este capabil de 9 TOPS pentru operațiuni întregi pe 8 biți și 97 TOPS pentru operațiuni întregi pe 4 biți în conformitate cu fișa specifică oficială.

Totuși, acest diapozitiv ne oferă un indiciu cu privire la tipul de tehnici de învățare automată care pot fi utilizate efectiv. Cele două exemple oferite sunt scalarea rezoluției, cel mai sigur o tehnică asemănătoare DLSS și „comportamentul caracterului”, care pare a fi legat de inteligența artificială. Microsoft spune că a cheltuit doar o zonă „foarte mică” a matriței pe hardware-ul cu accelerare ML, în timp ce se așteaptă la o îmbunătățire a performanței de 3-10x, la fel ca și pentru urmărirea razelor.

Citeste si  Wasteland 3 - Să trăiești în apocalipsa nu a fost niciodată atât de distractiv

O altă tehnică de economisire a performanței care va fi folosită în seria Xbox X este umblarea variabilă (VRS). Așa cum am discutat anterior pe Wccftech, Microsoft a dezvoltat o API dedicată pentru VRS încă de la începutul anului 2019. Viteza de umbrire variabilă permite dezvoltatorilor să reducă selectiv rata de umbrire în zona ecranului unde fidelitatea vizuală are un impact mai puțin, economisind performanțele în proces. În acest caz, Microsoft spune că hardware-ul pentru aceasta a necesitat doar o suprafață minusculă, în timp ce poate furniza un câștig de performanță de la 10 la 30% în jocuri.

Alte repere demne de menționat sunt procesul de fabricație, confirmat că se bazează pe procesul îmbunătățit de 7 nm al TSMC, și faptul că întreaga matriță Xbox Seria X pe sistem (pe Chip) (SoC) costă mai mult decât cea a Xbox One X. Acest lucru ne lasă cu două opțiuni: fie Xbox Series X va costa mai mult decât a făcut-o Xbox One X (499 USD) când a fost lansată acum trei ani sau Microsoft va vinde consola cu o pierdere mai mare pe unitate de data aceasta. O să știm destul de curând, oricum, deoarece se preconizează că precomenzile vor fi live în curând.

Mai Multe

Articole Similare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button